Stora Enso i global friskvårdssatsning

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Sedan 1 september i år pågår Stora Enso Challenge inom skogsindustrikoncernen Stora Enso. Det är en uppladdning inför Skid-VM i finska Lahtis, där Stora Enso är huvudsponsor för att bidra till ett hållbart event med förnybara produkter.

Detta är första gången som Stora Enso gör en global friskvårdssatsning där alla medarbetare i alla länder erbjuds möjlighet att delta. Det är friskvårdskonceptet Intersport Challenge som står som arrangör och totalt är det drygt 4 300 medarbetare inom Stora Enso som valt att delta i tävlingen.

– Stora Enso är det företag som har den största just nu pågående friskvårdstävlingen hos oss på Intersport, säger Nicholas Roman, huvudansvarig och en av grundarna av Intersport Challenge.

Stora Enso Challenge är friskvårdsutmaning i lagform där all form av aktivitet räknas. Målet är att öka medarbetarnas vardagsmotion. Det är inte bara bättre hälsa som medarbetarna får genom Stora Enso Challenge. Dessutom samlas det in pengar till välgörenhet genom s.k. charity points. Ju mer aktiva lagen är desto mer pengar kommer välgörenhetsorganisationerna tillgodo.

Skicrossproffset Anna Holmlund arbetar på Stora Enso och är ambassadör för Stora Enso Challenge.

– Min uppgift är att på olika sätt motivera och inspirera medarbetarna till att öka sin vardagsmotion. Det är roligt att få möjlighet att vara med och bidra till att öka intresset för hälsa och friskvård inom Stora Enso, säger Anna Holmlund, som bland annat arrangerat träningar för medarbetarna.

Första pris i tävlingen är en resa för hela laget till Skid-VM i finska Lahtis i februari 2017. Just nu är det två lag från Kina i topp i friskvårdstävlingen, som avslutas den 30 december 2016.


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

ifoodbags grundare lämnar bolaget

Plastpåsetillverkarens nya ägare också i konkurs

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Nyhetsbrev

Bewi i miljardförvärv

Arkiv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Print Next 2018

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159