Åbro utlyser designtävling

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Åbro Bryggeri vill göra om designen på sitt premiumvarumärke Bryggmästarens och utlyser en designtävling. Tävlingen är öppen för alla designer/formgivare och i potten ligger såväl arvode som eventuell produktion.

Åbro Bryggeri öppnar dörren för alla Sveriges designers för att sätta ny look på sitt mest populära varumärke i premiumklassen Bryggmästarens. Du kan vinna den konceptuella delen oavsett om du representerar ett enmansföretag, är en student, eller en väletablerad design- eller formgivningsbyrå. Du kan också, om du representerar en stor organisation vinna produktionen av ditt designkoncept.

– Om du är ett enmansföretag eller driver en liten byrå utan produktionskapacitet så tar vi hand om produktionen. Det viktigaste är att vi får hjälp med en design i världsklass. Vi vill påpeka att vi inte gör det här för att komma undan med en billigare budget. Den som vinner denna pitch kommer att få ett fullvärdigt, marknadsmässigt byråarvode för sin designidé, enskild person såväl som en stor byrå, hälsar Åbro Bryggeri på sin hemsida.

Åbros Bryggmästare är ett öl som utvecklas av bryggeriets bryggmästare. Varje fredag så är Åbro Bryggeri inte Åbros utan Bryggmästarens och bryggmästarnas.



– Det är då vi unnar oss att satsa lite extra på kvalité, smak, och utveckling för att skapa det bästa ölet vår 160-åriga bryggartradition kan frambringa. Bryggmästarens är en äkta hantverksprodukt. Den bryggs med extra omsorg av förstklassiga råvaror, kort och gott ett öl för den verkliga ölälskaren.

Bryggmästarens har vunnit ett flertal internationella priser bl.a. Monde Selection och The Internationell Brewing Awards (bryggerivärldens Oscarsgala eller inofficiella Öl-VM). m.fl.

Läs mer om Bryggmästarens från Åbro och om tävlingskriterierna på http://redesign.abro.se/#start


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Bewi i miljardförvärv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Nyhetsbrev

Print Next 2018

Arkiv

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Är detta årets mest korkade reklamkampanj?

Måste ge tillgång till återvinningsstationer

Svenska Förpacknings- och Tidningsinsamlingen ska återkalla uppsägningen av ett avtal om tillgång till återvinningsstationer med det konkurrerande företaget TMResponsibility. Det har Konkurrensverket beslutat.

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.17