– Trenden i Europa är tydlig. För att kunna möta kundernas behov med den snabba tekniska utvecklingen som ständigt skapar nya affärsmöjligheter vill förpackningsbranschen ha mindre, nischade event årligen. Därför gör vi förpackningsmässan i Stockholm till ett årligt event, säger Jennie Heidenfors, projektansvarig för Empack i Sverige.
Förpackningsmässan Empack marknadsförs tillsammans med Label&Print, Packaging Innovations och Luxury Packaging, som nu benämns nya mässor, från att tidigare varit fokusområden senast det begav sig på Empack.
– Det känns otroligt kul att nu Norden också får ta del av samtliga varumärken inom Easyfairs framgångsrika förpackningsportfölj – varje år, säger Jennie Heidenfors och fortsätter;
– Förpackningsbranschen blir mer och mer internationell och intresset för Skandinavien är stort. Med totalt 32 event i 16 städer i 11 länder kan Easyfairs erbjuda förpackningsindustrin exakt det den efterfrågar, en nischad, global mötesplats för leverantörer och inköpare med lokal förankring.