Zlatan tar nu upp konkurrensen med fotbollskollegan David Beckham om unga mäns inköp av välluktande produkter i butikshyllorna. Zlatan är idag inte bara en fotbollsspelare utan även ett varumärke, och precis som på planen ett starkt sådant.
– Parfymen har ett ben i Frankrike och ett ben i Sverige och är ett högst personligt doftvarumärke, där Zlatans styrka och närvaro varit viktig i produktens framtagande, säger en talesman för Zlatan och själ twittrade han så här om parfymkollektionen i somras;
Helsingborgsbaserade Kartongbolaget producerar förpackningarna till Zlatana nya doftserie och har varit djupt engagerade i projektet.
– Vi har aktivt deltagit i skapandet och utvecklandet av förpackningarna till Zlatans parfymserie. Vi är enormt stolta över uppdraget som utmanat oss på alla sätt genom de fantastiska effekter som kännetecknar förpackningarna, säger Joakim Johansson VD för Kartongbolaget som passar på att skicka en passning till Zlatan.
– Zlatan, nu när du ändå ska komma hem och lira mot ”di himmelsblå” på Nya Malmö arena, så tänkte vi att du kunde komma och hälsa på oss i Allerum. Titta på lite förpackningar, tryckpressar o så, men efter lunch kunde vi väl slå några straffar. Jag har förmånen att ha en härlig fotbollsplan just utanför mitt kontorsfönster & nycklar till bollboden, säger Joakim Johansson med en glimt i ögat.