Konan introducerar en rad färdigrätter under varumärket Barmeshi. Rätterna är Gratin, Ratatouille, Penne Arrabiata, Curry Risotto, Cream Stew and Tomato Risotto. Rätterna kommer att finnans i en rad servicebutiker s k convenience stores och även större dagligvarumarknader.
– Japanerna har verkligen tagit Micvac-konceptet till sitt hjärta, säger Hirokazu Kushioka, VD för Micvac teamet inom Dai Nippon Printing Co som har agenturen på Micvac i Japan. Konsumenten gillar smaken och kvaliteten på rätterna och producenterna gillar den långa hållbarheten på hyllan, som möjliggör en smidigare produktion och effektivare logistik.
– Jag är verkligen glad att se hur Micvac utvecklas på den japanska marknaden tillsammans med vår partner DNP, säger Håkan Pettersson, VD i Micvac. Vi vet att den japanska marknaden är en kvalitetsdriven marknad och vi är mycket glada att Micvac lever upp till den standarden.