Föredraget handlade om möjligheterna att öka produkters popularitet i butikshyllan. En Innovativ förpackning tillsammans med smart marknadsföring har gett varumärket Olper´s milk en ordentlig knuff framåt i kampen om marknadsandelar.
Olper´s Milk är livsmedelsföretaget Engro Foods flaggskeppsprodukt i mejerihyllan. På den hårt konkurrensutsatta Pakistanska marknaden gjorde man en revitalisering av varumärket för att vända en nedåtgående försäljningstrend. Och som man lyckades!
– Vi har fördubblat försäljningen i varumärket sedan lanseringen av Ecolean-förpackningen och det kan bara tillskrivas förpackningen som sådan tillsammans med en potent mix av marknadsverktyg. Att veta hur man utmanar konsumentens vanor och uppfattningar är vital, säger Syed Waqas Azhar, GM Marketing Dairy på Engro Foods Limited.
– Innovationer genom förpackningen har visat sig vara en vinnande strategi för att vinna slaget om konsumenterna. Men vägen till framgång kräver både beslutsamhet och kunskap. Det Olper´s har åstadkommit på den Pakistanska marknaden bevisar att nytänkande verkligen betalar sig, säger Anna Annrås, Marketing Director på Ecolean.