– Efter den framgångsrika omstruktureringen av företaget under 2013 lyckades vi utveckla koncernen vidare 2014. En stark strategisk marknadsnärvaro och vår interna effektivitetsprocess ledde till förbättrade marginaler. Detta uppnåddes trots att intäkter minskade med cirka 5 procent till 404 MEUR (424). De lägre intäkterna berodde främst på att vi avslutade vissa lågmarginalkontrakt och valutaväxlingseffekter, och i mindre utsträckning förlust av några allmänna kontrakt i Europa inom kartongförpackningar.
– Under de senaste två åren har vi fokuserat på att säkra en hållbar och stark lönsamhet, medan vi 2015 kommer att koncentrera oss mer på omsättningstillväxt, trots en utmanande marknad. Vårt fokus är att stärka vår säljorganisation och key account management för att fördjupa våra befintliga kundrelationer ytterligare och vinna nya affärer. Dessutom kommer vi att fortsätta att investera i produktutveckling och vårt effektiviseringsarbete, inklusive program för tillverkningseffektivitet och förbättrad sourcing.
– Sett framåt kommer 2015 bli ett år av möjligheter för ÅR Packaging. Med förvärvet från MeadWestvaco Corporation (MWV), kommer vi att öka vår styrka och marknadsnärvaro till gagn för våra kunder. Med våra hängivna och duktiga medarbetare, har jag ll anledning att tro att 2015 kommer att bli ett framgångsrikt år för ÅR Packaging.