Var?
Majoriteten av köpbeslut tas på plats i butik. De senaste åren har både varumärkesägare och butiksinnehavare satsat stort på att fylla sina butiker med mer och mer information som ska leda till att kunderna konsumerar mer. Frågan är hur kunderna påverkas av all information? Vilken typ av kommunikation och vilka kanaler ska man som butiksinnehavare satsa på för att engagera sina kunder? Den 4 december bjuder CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, in till frukostseminarium kring forskning inom handeln. Forskare och samarbetspartners kommer att presentera forskning om kunders upplevelser och beslutsfattande i butik samt hur handeln kan kommunicera med sina kunder. Packaging Arena är med i programmet och talar om förpackningens roll för lyckad försäljning. Torsdagen den 4 december kl. 8-10 (frukost från 8, seminariet startar 8.30) Karlstad CCC. Seminariet är kostnadsfritt men anmälan krävs. Program och anmälan senast den 24 november på den här