23948sdkhjf

Livsmedelsmässa breddar till teknik

Livsmedelsmässan SIAL firar i år 50 år. Mässan speglar internationella mattrender och öppnas i år för första gången upp för utställare av utrustning och teknik.
SIAL 2014 går av stapeln i Paris den 19-23 oktober. Med anledning av jubileet planeras i år mycket extra aktiviteter och festligheter på mässan. Mässan har sedan starten då redan 26 länder deltog idag vuxit till världens ledande mötesplats för matkulturer från väldens alla hörn.

I år räknar man med redordhögt deltagande, mer än 6 000 utställare och150 000 besökare från 200 länder. Fyra månader innan mässan öppnar är över 90 procent av mässytan uppbokad.

– På SIAL har innovation alltid stått högt på agendan, vilket har lett till att mässan är ett utmärkt forum för den som söker nya mattrender, säger Dorothée Gricourt för SIAL som i juni var i Sverige för att tillsammans med Promosalons göra PR för mässan.

– SIAL är en en mässa för professionella branschaktörer med fokus på affärsmöten och handel och attraherar i år, trots mediokert ekonomiskt läge, fler än någonsin. Branschen har utsett Paris till den gemensamma mötesplatsen i år.

Dessutom lanserar SIAL i år också en ny kategori utställare. Utbudet breddas till att även omfatta utrustning-, teknik- och servicesektorn. SIAL täcker därmed allt från tillverkning, marknadsföring till försäljning och produktion. Från Sverige har hittills ett företag anmält sig som utställare i denna nya kategori. Det är förpackningsföretaget Micvac som tillverkar förpackningssystem för färdigmat.

– Micvac har ett unikt koncept som gör förpackad färdigmat till en smakupplevelse. Det ska bli kul att följa dem på SIAL och fånga erfarenheterna från utställarna på detta nya område, säger Nathalie Gustafsson för Promosalons.

För mer information om vad son händer på SIAL i år surfa in på www.sialparis.com

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063