23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här är riktlinjer för din förpackningsstrategi

Stora Enso har tagit reda på vad som krävs av din förpackning i framtiden. I en framtidsstudie slås flera viktiga trender fast som kommer att påverka företagens förpackningsstrategier från 2016 och framåt.




































Bygga varumärket!







Kommunicera miljötänkande!







Minska kostnader!







Optimera hanteringen!







www.storaensopack.se/press-mediaGenom ett internationellt researchprojekt har Stora Enso fått nya och fördjupade insikter vad gäller trender och utveckling inom livsmedels- och elektronikförpackningar. I analysen av trenderna ser man även hur varumärkesägarnas krav på förpackningen kommer att förändras. – Baserat på dessa insikter kan vi tydligt se att förpackningsleverantörerna måste bli mer proaktiva, och föreslå innovativa och hållbara lösningar för varumärkesägarnas förpackningar, säger VD Ravindra Parasnis på Stora Enso Packaging. Följande punkter är vad Stora Enso identifierar som de viktigaste trenderna: • Betydande volymökning inom detaljhandeln på nätet • Mer innovativ förpackningsdesign för att sticka ut i butikshyllan • Ökad konkurrens i värdekedjan och därmed större fokus på kostnader • Snabbare utvecklingscykler och fler nya produkter • Ökat medvetande om miljöfrågor Utifrån dessa trender menar Stora Enso att framgångsrika förpackningar inom livsmedel och elektronik måste kunna svara upp till följande krav 2016 och framåt: Förpackningen blir allt viktigare för varumärkesbyggande och ökad försäljning. Främst handlar det om differentiering och synlighet, såväl online som offline. Hållbarhetsaspekter påverkar allt oftare kundernas inköpsbeslut, och varumärkesägarna behöver kommunicera sitt miljöengagemang bättre. Varumärkesägarna behöver hela tiden förbättra sin totala förpackningslösning för att minska kostnaderna – inklusive optimering för lastning, fyllning och palletering. Effektivare och flexiblare förpackningslinjer blir allt viktigare för att anpassa sig till en högst föränderlig efterfrågan och varierande sortiment. Behovet av butiksförpackningar som effektiviserar butikshanteringen kommer också att öka. En fullständig redovisning av researchprojektet, inklusive analyser, finns i Viewpoints-rapporterna på

BREAKING
{{ article.headline }}
0.049