23948sdkhjf

Nu börjar matchen!

Ingen har väl missat att det är fotbolls-VM i Brasilien i sommar. Mycket står på spel på plan, men även utanför plan. Coca-Cola är huvudsponsor, men Pepsi lägger sig inte platt. Istället för ett guldkantat avtal med FIFA har man engagerat en rad av världsspelare i en global kampanj på sina burkar.
Pepsi presenterar dem som sin egen VM-trupp i en världsomspännande kampanj som nu tar sin början. 19 av världens bästa fotbollsspelare från fem kontinenter och nästan 20 länder förenas med Pepsi för att inspirera fans att dricka Pepsi Cola istället för Coca-Cola. Främst i raden av spelare står Barcelonas ikon- och kultförklarade Leo Messi, utsedd till världens bästa fotbollsspelare flera år i rad. Anda namnkunniga ansikten som kommer att pryda Pepsi-burkarna är den flitige målskytten Robin van Persie och Spaniens stjärnback Sergio Ramos.

– Samtliga spelare i vårt världslag är toppspelare av rang. De är unga, spännande och bäst på det de gör – egenskaper som gör dem till perfekta ambassadörer för Pepsi, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsico Norden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078