Energidryck köps i allt större utsträckning hem för att konsumeras tillsammans med vänner. Förra året växte marknaden för Red Bulls multipack med 10 procent. Det tar företaget fasta på med 300 000 specialframtagna 4-pack för rallyfansen i Sverige. Förpackningen pryds av Red Bulls och Volkswagens rallybil, det team som är regerande världsmästare i WRC och ska försvara titeln i årets VM-rally.
– Intresset för motorsport i Sverige har fått ett enormt uppsving på senare år med rally och rallycross som de stora dragloken. Med multipacken når Red Bulls engagemang i sporten hela vägen ut i butikerna, säger Ants Kippar, kategoriansvarig på Red Bull i Sverige.
Mobilspel kan ge åk i riktig rallybilTill det nya multipacket kopplas också ett underhållande rallyspel för smarta mobiler (Android och iOS). På redbull.se kommer man att kunna följa vem som lyckas sätta de bästa tiderna i spelet på en uppdaterad resultatlista. Varje vecka belönas den snabbaste tiden och en slutlig vinnare får senare i år följa med till finska rallyt för att teståka en riktig rallybil.
Rallyteamat knyts också till en större marknadskampanj med reklamfilm på TV, webb-TV och bio samt digital bannerannonsering inleds den 3 februari och pågår till och med den 31 mars. Marknadsföringen leder in till en särskild kampanjsida på webben där besökarna bland annat kan fördjupa sig i Red Bull/Volkswagens rallyteam och lära känna föraren Sebastien Ogier