23948sdkhjf

Amazon eliminerar förpackningsraseriet

Amazon jobbar i alla led med förbättringar i servicen mot kund. Ett initiativ är frustrationsfria förpackningar, för att komma till rätta med förpackningar som är svåra att öppna.
Amazon startade för fem år sedan "Frustration-Free Packaging" för att skona kunder ifrån "wrap rage", d v s att man fylls av vrede för att man ha svårt att öppna förpackningen till sin nyinköpta vara. För fem år sedan var det endast 19 produkter som levde upp till kriterierna och var mycket enkla att öppna. Nu meddelar Amazon att de erbjuder över 200 000 produkter med frustrationsfria förpackningar.

– Vi har alla upplevt frustrationen i att försöka ta bort en produkt från nästan ogenomträngliga förpackningar som hårda plastförpackningar och produkter som är bundna av ett tiotal buntband. Vi har arbetat med både tillverkare och kunder för att designa "Frustration-Free Packaging" som är enkel att öppna, skyddar produkten och minskar avfallet. Vi har nu mer än 2 000 tillverkare som är med i programmet, säger Jeff Bezos, VD och grundare till Amazon.



Sparar även material

Företaget meddelar även att de nu har skickat över 75 miljoner produkter som garanterat inte kan ge upphov till "wrap rage".

– De gamla frustrationsfulla förpackningarna krävde sax, blod och svett för att öppna. Det nya sättet är perfekt! Dra i kartongfliken, öppna kuvertet, minneskort i handen, säger en Amazon-kund som gillar initiativet.

Amazons smarta förpackningar skall även spara material och vara enkla att återvinna. Sedan starten ska initiativet sparat in 5,5 miljoner kvadratmeter kartong. Nedan ser ni ett exempel på Amazons frustrationsfria förpackningar:

Amazon Frustration Free packaging on youtube

Källa: ehandel.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063