Förutom att visa upp sina innovationer inom design och hållbarhet berättade Smurfit Kappa också om nya tekniker såsom online-tryck och hur de förväntar sig att bl a e-handel kommer att påverka förpackningsbranschen i framtiden.
En höjdpunkt under årets evenemang var 3D Store Visualiser, en teknisk utveckling som ger kunderna möjlighet att analysera och optimera förpackningsprestanda virtuellt och därigenom förbättra kundupplevelsen. Store Visualiser ger tillgång till tusentals utbytbara optimerings-scenarier, bilder, filmer och live-demonstrationer av segmentvarumärken och kundspecifika förpackningsalternativ, vilket gör det lättare att möta utmaningarna på butikernas hyllor. Alla dessa alternativ projiceras på en enorm högupplöst bildskärm på 4,5 x 2,5 m.
Tre internationella talare delade med sig av sina visioner om trender i den sociala miljön, hållbarhet och tryck, vilket ökade förståelsen hos Smurfit Kappas kunder för förpackningarnas framtida utveckling på ett sätt som innebär att de kan skörda frukterna av detta på sina respektive marknader.