I samarbete med DS Smith visar Nestlé hela sortimentet av After Eight som ett ledande gåvoval under hela året. Under varje årstid, ger den dekorativa placeringen av en stor gyllene båge en kraftfull närvaro åt konfektyrvarumärket på försäljningsstället.
Differentieringen för Nestlé består endast i att variera displayens rubrik beroende på den specifika gåvosäsongen, så att displayenheten alltid är anpassad till den aktuella kampanjen. Rubriken limmas enkelt fast på täckpappret med limprickar. På detta sätt kan displayen inspirera till impulsshopping året runt - från alla hjärtans dag, till påsk, mors dag och hela vägen fram till jul.
Som ett öppet gåvopaket ger displayen konsumenten fri sikt över produkterna samt smidig tillgång till hela After Eight-sortimentet. Konstruktionen är mycket funktionell i alla detaljhandelsmiljöer, antingen som 2x¼ chep sida vid sida eller som en 2x2¼ chep rygg mot rygg. Detta gör displayen från DS Smith Packaging anpassningsbar till alla försäljningskanaler och -format.
– Med den här utvecklingen visar vi hur vi kan stödja våra kunder med högoptimerad innovationsförmåga för försäljningspunktlösningar, säger Michael Lamprecht, försäljnings- och marknadschef på DS Smith i DA-CH. Gold POPAI utmärkelsen är ett bevis på att vårt fullserviceförhållningssätt till förpackningslösningar och vårt fokus på innovation, uppfyller kundernas önskemål om högeffektiva försäljningsdisplayer som ger ordentlig valuta för pengarna.