– Idag utgör Commercial Print närmare 75 % av koncernens totala omsättning. Målsättningen för 2016 är att Commercial Print vid utgången av året ska utgöra 40 % av omsättningen samtidigt som andelen för Packaging och e-Commerce uppgår till 60 %. Att lyckas göra denna omställning helt organiskt är dock inte möjligt, utan det förutsätter sannolikt någon form av förvärv, sa Magnus Nilsson, koncernchef i sitt anförande på stämman.
Elanders går mot förpackningar
Elanders ska satsa ännu mer inom förpackningar de närmaste åren. Det framkom när Elanders hade sin årsstämma nyligen. Elanders mål är att fram till 2016 förändra fördelningen av omsättningen på de tre produktområdena Commercial Print, Packaging och e-Commerce.
– Idag utgör Commercial Print närmare 75 % av koncernens totala omsättning. Målsättningen för 2016 är att Commercial Print vid utgången av året ska utgöra 40 % av omsättningen samtidigt som andelen för Packaging och e-Commerce uppgår till 60 %. Att lyckas göra denna omställning helt organiskt är dock inte möjligt, utan det förutsätter sannolikt någon form av förvärv, sa Magnus Nilsson, koncernchef i sitt anförande på stämman.