Inspire – nu också på japanska
Iggesunds uppskattade magasin Inspire, som ägnas åt att förmedla inspiration kring kartong, kartongförpackningar och design, kommer från och nästa nummer att också komma med en japansk upplaga. – Den intrikata japanska förpackningstraditionen tillsammans med det stora designintresset gör det mycket intressant för oss att öka vår närvaro i Japan, säger Carlo Einarsson, direktör för Iggesunds marknadskommunikation.Inspire, Iggesund Paperboards magasin om kartong, kartongförpackningar och design kommer nu också ut på japanska.
Inspire ges ut på svenska, engelska, tyska, franska, mandarin och nu också på japanska i nära 20 000 exemplar och distribueras över hela världen. Iggesund har redan distribution i Japan sedan många år genom den välkända pappersgrossisten Takeo, och också ett antal kunder som är entusiastiska över de designmöjligheter som flaggskeppsprodukten Invercote erbjuder.– Dessutom har en rad av Asiens starkaste varumärken sin hemvist i Japan. Så enligt våra analyser är en stark närvaro i Japan ett brohuvud till också andra delar av Asien, betonar Carlo Einarsson.Det senaste numret av Inspire har temat ”Don’t be a square” och handlar om allt från 3D-design till aktuella designexempel.