23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bergendahls dubblar EMV

Långt efter konkurrenterna satsar City Gross-ägaren Bergendahls nu på att fördubbla mängden egna varumärken – även hos Matöppet och de fria butikerna Matrebellerna.

Det var först för ett par år sedan som Bergendahls Food lanserade de egna märkena Budget och Favorit. I dag uppgår emv-andelen till sju procent, räknat i värde. Enligt EMV-chefen Torbjörn Larsson är målet en andel på 14-15 procent i slutet av 2014.– Vi har en aggressiv plan för emv, men det är fortfarande ett komplement till det ordinarie sortimentet och vi har ett bra samarbete med våra varumärkesleverantörer som bara har väntat på att detta ska komma, säger Torbjörn Larsson i veckans nummer av Fri Köpenskap.Inom lågprismärket Budget finns i dag ett 50-tal produkter, inom mellanprismärket Favorit omkring 400 produkter, skriver tidningen.Källa: Mentoronline

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web02