23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tredimensionellt genombrott i tax free-hyllan

Svenska Rolling Optics har fått något av ett internationellt genombrott leveranserna av tredimensionellt optiskt material till för Bombay Sapphire gin. Skyddet mot kopiering ökas och presentförpackningen sticker med sitt spektakulära utseende ut i butikshyllan.

– Den här 3D-effekten är riktigt iögonenfallande, den interagerar med förpackningen på ett vackert sätt.Det menar Richard Cuthbert, som är Global Brand Manager för gin och whisky vid Bacardi Global Travel Retail, som lanserat Bombay Sapphire i en version för tax free-handel.– Vi är glada att vara de fösta på marknaden med den här effekten och är förtjusta över resultatet.Förpackningen för denna gin är påkostad, tillverkad av kartong som försetts med ett blått tryck med metallisk effekt och folierad gulddekor. Innanför ett utstansat fönster har en etikett tillverkad av Rolling Optics tredimensionella material applicerats.Mönstret som återges ger ett intryck av djup, och i skikten kan unik information läggas in. Det är i praktiken omöjligt att kopiera den här typen av etikett.För designen svarar byrån Webb deVlam som utvecklat förpackningen i samarbete med Rolling Optics.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|