23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

När förpackningens form blir reklam...

Förpackningar som efterliknar formen på produkten har vi sett tidigare. Juice på ett fruktformat emballage är exempel på detta. En brasiliansk juicetillverkare har gjort något unikt: Format frukten efter en redan existerande förpackning!

Bakom den här udda odlingsmetoden står en reklambyrå, AGE Isobar, som åtog sig att ta ansvaret för såväl odlingen som en reklamfilm, berättar nyhetssajten Foodmonitor.I två års tid pågick försöken med att odla apelsiner, citroner, papaya, passionsfrukt och guava i plastformar med former som överensstämde med juiceproducenten Camp Nectars förpackningar!Reklamkampanjen uppges ha varit lyckad, men såväl förpackningarna som deras flytande innehåll är förstås desamma...

BREAKING
{{ article.headline }}
0.424|