23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bra på design för spritflaska

Mittuniversitetets utbildningslinje grafisk design och kommunikation i Sundsvall har fått med hela sju bidrag till finalen i Beefeater Creative Challenge, som går ut på att göra en helt ny design för den klassiska Beefeater London Dry Gin-flaskan.    – Det är en fjäder i hatten för oss, säger utbildningansvariga Kristina Brink. Finalen avgörs idag tisdag den sista januari i Stockholm.Kanske blir det någon av dessa flaskor som vi kommer att kunna köpa på systembolaget om några månader. Sverige får för första gången en limited edition av Beefeater London Dry Gin. Fotograf: Linus Wallin

Av tio möjliga finalplatser knep studenterna på mittuniversitetet sju i Beefeater Creative Challenge, Övriga tävlingsbidrag kommer från studenter och en reklamfirma i Stockholm.– Det som gör utbildningen så speciell är att vi fäster lika stor vikt vid grafisk design som vid kommunikation. Det innebär att studenten får en dubbel examen i båda dessa ämnen. Allt vi gör fokuserar mot förpackningar, även i den unika masterutbildningen International Master in Packaging Design and Communication som startade i höstas, säger Katarina Brink, till Sundsvalls Tidning.Fem av finalisterna läser masterutbildningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063