23948sdkhjf

Cadbury miljonsatsar på säljande exponering

Kraft Food gör en jätteinvestering, på 7,2 miljoner euro, i nya förpackningslösningar för Cadbury-choklad. Målet är att kunna exponera nya, återförslutbara förpackningar stående i butikshyllorna.
Det är för tre chokladkakor som de nya förpackningarna ska utvecklas, och för att göra produktionen av de återförslutbara förpackningarna möjlig har ny maskinutrustning utvecklats och installeras under januari i Cadburys fabriker. De nya emballagen består av ett flexibelt material, har en förslutning som är enkel att öppna och är självhäftande och möjlig att återförsluta. Dekoren blir snarlik den som använts hittills, med samma lila färg.Samtidigt utvecklas nya displayer för exponering av chokladkakorna i butiken. Dessa kommer att packas så att de presenteras stående i displayer som är försedda med en fjädermekanism som skjuter fram nya förpackningar allt efter som de plockas ur hyllan.Ökad attraktionskraft med en ökad försäljning är förstås ett mål för satsningen, som kostar Kraft Food hela 6 miljoner GBP, vilket motsvarar 7,2 miljoner euro eller omkring 65 miljoner svenska kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062