23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bong stärker sin position inom e-handeln

Bong har förvärvat 50 procent av brittiska förpackningsbolaget Angus & Wright Limited med option att köpa resterande 50 procent inom fem år. Angus & Wright säljer ett brett sortiment av automatiska förpackningsmaskiner och kallförseglingsmaterial (plast eller well) på rullar till europeiska e-handelsföretag.

Angus & Wright är baserat utanför London och har specialiserat sig på att hjälpa sina kunder att åstadkomma effektivitetshöjning av såväl packning som utskick av olika varor, alltifrån CD-skivor till skidor. Hittills har de flesta maskinerna installerats på e-handelsföretag i Storbritannien, Frankrike och Tyskland. Angus & Wright grundades för nästan 20 år sedan och företaget har vuxit till en omsättning på omkring 1,3 miljoner GBP. Den exklusiva rätten till varumärket Coldseal (”kallförsegling”) i kombination med många års erfarenhet av att utveckla och sälja förpackningsmaskiner för postorder-/e-handelsmarknaden har gjort att företaget fått ett bra anseende i sitt marknadssegment.– Förvärvet av Angus & Wright är i linje med vår strategi att växa vår ProPac-försäljning och stärka vår ställning som leverantör och värdefull partner till den snabbväxande e-handelsindustrin. Angus & Wright är en viktig byggsten för att kunna accelerera vår tillväxt i detta segment i Europa, säger Bongs VD och koncernchef Anders Davidsson.Bongs ProPac-försäljning (specialförpackningar) uppgår till cirka 55 miljoner Euro på årsbasis före förvärvet av Angus & Wright och utgör ett av koncernens viktigaste tillväxtområden.Angus & Wright kommer att konsolideras från 1 November, 2011 och förväntas bidra positivt till Bongs resultat från och med första kvartalet 2012.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094