23948sdkhjf

Nytt event: ”Förpacka ditt varumärke”

Scanpack 2012, The Packaging Arena och Packmarknaden gör nu gemensam sak för att lyfta fram aktuella frågor för förpackningsbranschen. – Vi är alla tre starka varumärken på förpackningsmarknaden och kan med vår gemensamma tyngd och kraft väcka uppmärksamhet åt viktiga branschfrågor, säger Anna Lena Friberg, projektledare för Scanpack 2012.Anna Lena Friberg välkomnar varumärkesägare till nytt event.
Såväl Svenska Mässan genom Scanpack 2012 och Packmarknaden är sedan en tid medlemmar i näringslivsklustret The Packaging Arena. Utifrån klusterfilosofin ska de tre aktörerna nu samarbeta tätare i olika former, bl a att genom att arrangera event, i första hand fram till Scanpack 2012.– Vi vill skapa en ökad dialog mellan förpackningsbranschen och omvärlden, dess kunder och övriga beslutsfattare som påverkar utformningen av förpackningar idag och imorgon, säger Per Branzén, VD i The Packaging Arena.Ett första initiativ i den riktningen blir ett event om varumärken, kommunikation och förpackningar på Svenska Mässan den 29 mars 2011. Eventet ”Förpacka ditt varumärke” riktar sig mot alla som blir involverade i processen vid utvecklingen av nya förpackningar.– Vi har en lång erfarenhet av att arrangera event och har märkt ett tilltagande intresse för förpackningar ute på företagen. Förpackningens roll har ökat i betydelse och ansvaret för förpackningens utformning flyttas alltmer från produktion och inköp till marknad. Förpackningen är trots det fortfarande ett underutnyttjat verktyg för att stärka såväl försäljning som varumärke, säger Marcus Petersson, chefredaktör på Packmarknaden.– På vårt första event vill visa på goda exempel från handeln där förpackningar spelat en avgörande roll för varumärkets framgång, säger Sandra Eriksson, på The Packaging Arena som är programansvarig.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078