23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coca-Cola inspireras av Afrika

Inför fotbolls-VM i Afrika har Coca-Cola designat förpackningar som är inspirerade av afrikanska mönster och man uppmanar kunderna att släppa loss rytmen inom sig.

– Jag gillar verkligen den nya förpackningen. I mina ögon utstrålar

designen den glädje och energi som ryms i ett fotbolls-VM, säger Paula

Karlöf, Business Manager på Coca-Cola, som tror och hoppas att kunderna

kommer att tycka likadant.

Hur uppskattad VM-förpackningen egentligen blir av fansen vet vi inte

säkert förrän om några år, när de börjar dyka upp på samlar- och

auktionssajter. På E-bay kostar till exempel idag limited

edition-flaskorna från vinter-OS i Vancouver i fbruari redan 50 dollar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01