23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Heidelberg i Malmö firade ett år

Heidelberg HeiTech Center i Malmö firade ettårs-jubileum i veckan. Kontoret servar kunder i både Danmark och Sverige med support, reservdelar och förbrukningsvaror.– Eftermarknaden är en växande verksamhet inom Heidelberg-koncernen och svarar nu för omkring 40 procent av omsättningen, säger Anders Norin, Manager för Logistics & Customer Care.Heidelbergare firade ett år tillsammans i Malmö på HeiTech Center, fr v Kalle Sundman, Patrik Stavensjö, Kim Glödstaf, Jesper Dyhr, Camila Engman, Per Randrup, Elias Issa och Anders Norin.  








































































Inom Heidelberg-koncernen pågår en omorganisation som leder till centralisering av supportfunktioner för att effektivisera och minska kostnader. Något som i slutänden ska gynna Heidelbergs kunder. HeiTech Center blir vid sidan om huvudkontoret för Sverige och Danmark i danska Ballerup det enda som blir kvar när övriga kontor har stängts.– Säljare och servicetekniker blir kvar på fältet med en geografisk täckning från Mellansverige och nedåt, i Danmark på Själland och Jylland. De jobbar som i många fall tidigare från ett hemmakontor, eftersom de mest är ute hos kunder. Här i Malmö sköts all eftermarknadsförsäljning, säger Anders Norin.I Malmö finns också kundsupport och s k remote control-service som innebär att specialister försöker avhjälpa fel och problem hos kunden med hjälp av fjärrstyrning. I de flesta fall kan åtminstone en diagnos på problemet ställas och reservdelar skickas innan teknikern gör kundbesökt.En annan tjänst i eftermarknadsförsäljningen är produktionsoptimering och som snabbt har blivit populär. Här får tryckaren en utomstående värdering av hur pass väl han utnyttjar tryckpressens kapacitet.– Heidelberg har gjort en ordentlig benchmarking på tryckerier i Europa och vi har bra jämförelsedata var man som tryckeri bör producera vid en viss omsättning, maskinpark, typ av uppdrag, etc. Det brukar vara intressant läsning och vi försöker peka på var flaskhalsarna ligger. Ofta handlar det om att förbättra sina arbetsrutiner så att jobben flyter på bättre.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095