Det är Mikael Selin och Andreas Bergendahl på byrån Milk som svarar för den grafiska formen till de svarttonade mjölkförpackningar, Tetra Brik, som återfanns i butikernas kyldiskar i mars när kampanjen genomfördes. Juryn motiverade sitt val med orden "Kreativ lokal förpackningsdesign, som på ett klockrent sätt går hand i hand med en global målsättning om en bättre värld". Silver i samma klass gick till Barncancerfonden och ”Give Hope Box” som designats av Identity Works. Priserna i 17 olika kategorier delades ut i samband med en gala på Moderna Museet i Stockholm. Svenska Designpriset lockade hela 350 bidrag, och tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB i samarbete med facktidningen CAP & Design.
Designpris till svart mjölk
När årets upplaga av Svenska Designpriset delades ut gick en av utmärkelserna till den svarta mjölkförpackning som Arla använde i samband med energisparkampanjen ”Earth Hour”. Vinsten togs hem i kategorin ”Identitet Print – Förpackning”.
Det är Mikael Selin och Andreas Bergendahl på byrån Milk som svarar för den grafiska formen till de svarttonade mjölkförpackningar, Tetra Brik, som återfanns i butikernas kyldiskar i mars när kampanjen genomfördes. Juryn motiverade sitt val med orden "Kreativ lokal förpackningsdesign, som på ett klockrent sätt går hand i hand med en global målsättning om en bättre värld". Silver i samma klass gick till Barncancerfonden och ”Give Hope Box” som designats av Identity Works. Priserna i 17 olika kategorier delades ut i samband med en gala på Moderna Museet i Stockholm. Svenska Designpriset lockade hela 350 bidrag, och tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB i samarbete med facktidningen CAP & Design.