23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Designpris till svart mjölk

När årets upplaga av Svenska Designpriset delades ut gick en av utmärkelserna till den svarta mjölkförpackning som Arla använde i samband med energisparkampanjen ”Earth Hour”. Vinsten togs hem i kategorin ”Identitet Print – Förpackning”.

den grafiska formen till de svarttonade mjölkförpackningar, Tetra Brik,
som återfanns i butikernas kyldiskar i mars när kampanjen genomfördes.
Juryn motiverade sitt val med orden "Kreativ lokal förpackningsdesign,
som på ett klockrent sätt går hand i hand med en global målsättning om
en bättre värld".



Silver i samma klass gick till Barncancerfonden och ”Give Hope Box” som designats av Identity Works.



Priserna i 17 olika kategorier delades ut i samband med en gala på
Moderna Museet i Stockholm. Svenska Designpriset lockade hela 350 bidrag, och tävlingen arrangeras
av Batteri Kommunikation AB i samarbete med facktidningen CAP &
Design.







Det är Mikael Selin och Andreas Bergendahl på byrån Milk som svarar för
BREAKING
{{ article.headline }}
0.12