23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Comeback för klassiska Bugg

Det klassiska tuggummit Bugg gör comeback. I samband med nylanseringen uppgraderas förpackningen med ny logga, typografi och dekor. I nyutgåvan säljs Bugg på små flowpack.Fyra Bugg - men ingen Coca-Cola...

Det var 2002 som Bugg försvann från de svenska godisdiskarna, saknad av

många tuggummituggande svenskar. När Bugg återigen lanseras är de två

målgrupperna tydliga: äldre nostalgiker och barn som vill prova något

nytt. Fyra smaker och lika många dekorfärger har använts.

– Då varumärket Bugg är en svensk klassiker, förknippad med många

minnen ville vi gå försiktigt fram och behålla delar av historiken i

förpackningsdesignen, säger Mattias Brodén från designbyrån The

Division i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|instance-web01