- Vi arbetar med att skapa resultat för våra kunder och i tider som
dessa ökar kraven på lönsamma marknadsinvesteringar. Förpackningsdesign
är ett kostnadseffektivt medel för att skapa långsiktigt starka
varumärken och öka försäljningen, säger Kerstin Dahl, VD på Idego.Svenskarna älskar müsli och det finns många aktörer som konkurrerar om konsumenternas gunst. Frebacos fruktmüsli är en av de absoluta favoriterna och firar 20 år på marknaden. I samband med detta passar man på att uppgradera de välkända förpackningarna med ny design. Ett nytt modernare utseende som ska göra det lättare för konsumenterna att hitta sin favoritmüsli i butikshyllan.- Den nya designen känns helt rätt i tiden och framhäver smak och hälsa samtidigt som den är tydlig. Varma, starka färger och distinkta produktnamn gör det lätt att skilja mellan de olika sorterna. En viktig del i designen är också att lyfta fram varumärket tydligare, säger Stefan Hollerup, VD på Frebaco.