23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mindre format från Nestlé

Som en direkt följd av den globala recessionen har livsmedelsjätten Nestlé tagit ett beslut om att börja sälja sina produkter i mindre förpackningar i USA och i Europa.

Det här ska göra sortimentet mer överkomligt för konsumenterna som har svårt at få pengarna att räcka till, resonerar Nestlé.

Visserligen blir priset för produkten, räknat i vikt eller volym,

vanligtvis högre när det säljs på en liten förpackning, men

benägenheten att ta ett köpbeslut ökar å andra sidan.

– Vi har redan prövat detta i länder som Brasilien och Filippinerna där

produkter som Maggi och Nescafé är tillgängliga för konsumenter med små

inkomster, berättade koncernchefen Paul Bulke på en konferens i London

i slutet av februari.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01