Det här resultatet uppnås, trots en negativ inverkan från förändrade växelkurser, som försämrade resultatet med 60 miljoner USD, uppger det brittiska nyhetsbrevet Packagingnews. I ett uttalande från Sealed Air uppges att prisökningar och minskade kostnader för råvaror under perioden i gengäld stärkte resultatet. Till detta kommer att förpackningsjätten har börjat se positiva effekter av de kostnadsbesparingar som genomfördes under 2008. Amerikanska Sealed Air Corporation producerar, med verksamhet i 52 länder, stötupptagande och skyddande förpackningsmaterial och emballage, och gör det med varumärken som Bubble Wrap, Jiffy och Instapak. Till koncernen hör även Cryovac, tillverkare av färdiga förpackningar som tråg och filmer till i första hand livsmedel.
Stark försäljning för Sealed Air
Sealed Air Corporation kan, i motsats till många andra förpackningskoncerner, redovisa relativt positiva försäljningssiffror från det sista kvartalet 2008. Nettoförsäljningen under årets sista tre månader slutade på 1,2 miljarder USD.
Det här resultatet uppnås, trots en negativ inverkan från förändrade växelkurser, som försämrade resultatet med 60 miljoner USD, uppger det brittiska nyhetsbrevet Packagingnews. I ett uttalande från Sealed Air uppges att prisökningar och minskade kostnader för råvaror under perioden i gengäld stärkte resultatet. Till detta kommer att förpackningsjätten har börjat se positiva effekter av de kostnadsbesparingar som genomfördes under 2008. Amerikanska Sealed Air Corporation producerar, med verksamhet i 52 länder, stötupptagande och skyddande förpackningsmaterial och emballage, och gör det med varumärken som Bubble Wrap, Jiffy och Instapak. Till koncernen hör även Cryovac, tillverkare av färdiga förpackningar som tråg och filmer till i första hand livsmedel.