23948sdkhjf

Dolt serienummer - och lottsedel

En rysk producent av snacksproducent har, med hjälp av en teknik från Amcor Flexibles, försett påsarna med serienummer. Dessa fungerade i en kampanj som lottnummer, och är enligt förpackningstillverkaren lämpliga att använda för såväl marknadsföring som produktskydd.
Sibirskiy Bereg är ledande på den ryska marknaden för smaksatta snacks,

en populär typ som under varumärket Kirieshky är baserad på torkade

brödtärningar. Det som skiljde snackspåsarna från andra var, att de

under sommaren 2008 innehöll ett slags bipacksedlar med ett för varje

påse unikt serienummer. I

praktiken innehöll påsen en lottsedel; genom att skicka ett sms med

numret kunde den som köpt påsen delta i en lottdragning om priser som

genomfördes varje timme under en tioveckorsperiod.

Tekniken kallas Amcor SerialCoding, och märkningen sker inline i

samband med packningen. Den kan användas för att garantera äktheten hos

en produkt och förhindra plagiering.

Dessutom är det möjligt, konstaterar Sibirskiy Bereg, att med den inuti

påsen dolda märkningen i kombination med en kampanj som den nämnda

kartlägga försäljningen och göra marknadsanalyserbarheten, menar Amcor

Flexibles.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156