23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mjölkdrink på aluminiumflaska

Franska Yoplait har lanserat en ny smaksatt mjölkdryck, döpt till Dizzy, på en elegant aluminiumflaska med påkostad dekor, Flaskan tillverkas av Boxal, rymmer 25 cl och målgruppen är en ung publik på 15-25 år.

Två smaker finns att välja på till en början, och designen av flaskan

har gjorts med avsikt att skapa en produkt som är iögonfallande i

butikshyllan. Det har resulterat i en slankt formad, greppvänlig flaska

med en lila dekor som ger ett festligt intryck och produktnamnet Dizzy.

Flaskan är försedd med en kapsyl som öppnas med hjälp av en dragring., och den lanseras till en början på den franska marknaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web04