23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Framgångar för BVD

I söndags delades European Design Awards ut i Stockholm. I konkurrens med 970 bidrag från hela Europa vann svenska design- och varumärkesbyrån BVD två guld.- För Blossa årgångsglögg, som vann i kategorin Packaging: Alcoholic Drinks, är detta ett tydligt exempel på att kreativ design kan uppskattas av såväl tävlingsjuryer som konsumenter, säger Catrin Vagnemark, Creative Director på BVD.

Blossa årgångglögg vann även Design S 2006, fick diplom i

Guldägget 2007 och har de senaste två åren sålt slut bara ett par

veckor efter lansering.Guld nummer två fick BVD i klassen Packaging:

Miscellaneous för projektet Electrolux Ultra Silencer Special Edition

Pia Wallén, en helt vit dammsugare i lika uppseendeväckande

förpackningar, designade av BVD. Byrån var dessutom nominerad för

cafékonceptet Stories och för Blossa Trestjärning Calvados.- Otroligt

roligt och ännu en bekräftelse för oss på att det inte behöver finnas

någon motsättning mellan affärsnytta och riktigt hög- kvalitativ

grafisk design. Vi är naturligtvis väldigt stolta!, säger BVD’s VD

Mattias Börjesson.BVD kom också på en mycket hedrande andraplats i

utnämningen “European Design Agency of the Year”. Tävlingen Utdelningen

av European Design Awards avslutade European Design Week, ett årligt

konvent som äger rum i olika länder varje år.Läs mer om tävlingen på

www.ed-awards.com

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01