23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Förbättrar effektivitet och kundservice med RFID

IBM och en av världens största detaljhandelskedjor, Metro Group, har nyligen avslutat det största RFID-projektet i Europa. Projektet leder till säkrare tillgång på varor i butikerna och förbättrad prestanda i leveranskedjan.

Läs mer om Metros satsning i Sveriges första tidning om RFID. RFID

Marknaden produceras av Packmarknaden i samarbete med tidningar i

Mentor-koncernen.

Tillsammans har företagen också skapat ett innovativt RFID-projekt för

Kaufhof, ett av Metro Groups varuhus. IBM har i detta projekt bidragit

till utveckling och installation av ett kundservicesystem baserat på

RFID. I pilotprojektet har 30 000 artiklar på herravdelningen fått

nästa generations RFID-taggar.

Med systemet kan personalen hitta varor som kunderna frågar efter, se

om varor finns i lager och alltid se till att populära varor finns

tillgängliga i varuhuset. I provrummen gör systemet också att kunderna

får tillgång till information om exempelvis pris, material och tvättråd

för ett provat plagg.

I Metro Group ingår förutom varuhusen Kaufhof också hemelektronikkedjan

Media Markt. Läs mer om Metros satsning på RFID i RFID Marknaden, den

första tidningen i Sverige om den snabbt växande tekniken. Tidningen

produceras som en del av Packmarknaden i samarbete med andra tidningar

i Mentorkoncernen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063