23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Burkar för fortsatt användning i köket

Glasburkar med skruvlock får, sedan de är tömda på sitt ursprungliga innehåll, ofta ett fortsatt liv i hushållet. Det här har  Unilever i Spanien tagit fasta på. De populära majonnäsburkarna med varumärket Calvé Casera har fått ny, elegant design och är försedda med en skrivbar yta under etiketten.




































De här burkarna tillverkas i en begränsad upplaga med volymerna 450 respektive 600 ml. Tre olika sorters design erbjuds med ofärgat glas och underliggande etikeketter, tryckta på glaset i färgerna rosa, ljusgrönt eller gult. Såväl glasburkarna som etiketterna som används i kampanjen har skapats av BR Innovation Branding, som sedan tidigare har ansvaret för Calvés emballagedesign. Etiketterna är lätta att dra av, utan blötläggning, och under dem finns en yta med frostat glas på vilken man kan skriva information om vad burken innehåller under det fortsatta användandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094