ProPac Present är i första hand avsett för detaljhandeln och dess behov av fina presentpåsar. Förutom de tre standardmotiven, är det möjligt att i större kvantiteter specialtillverka påsar med kundspecifika motiv. – Påsarna har fått ett positivt mottagande av både gamla och nya kunder, säger Jan Erik Andersson, marknads- och försäljningschef ProPac Skandinavien. – För en produkt som ProPac Present är både tryckkvaliteten och känslan av påsen i handen viktig och därför blev G-Print ett naturligt val för denna produktserie. Dessutom har vi sedan tidigare goda erfarenheter av G-Prints egenskaper vid kuverttillverkning. Premiärkollektionen av ProPac Present består av presentpåsarna Tree, Star och Purple. – Vi ser Bongs val av G-Print till ProPac Present som en bekräftelse på att dess goda tryckbarhet och falsegenskaper ger det exklusiva intryck man eftersträvar med denna produkt, säger Erik Korhonen, försäljningschef Grycksbo Paper för de nordiska och baltiska marknaderna. ProPac Present-påsar ingår som en del i ett helt koncept som vänder sig mot detaljhandelsledet. Det består av metallic bubbelpåsar, metallic foliepåsar, accessoarpåsar, kvittofickor, presentkassar, trendaskar, kampanjkassar och presentpapperspåsar.
Bong lanserar kollektion av presentpåsar
Bong lanserar ProPac Present, en exklusiv kollektion av presentpåsar för detaljhandeln i ett flertal europeiska länder. Först ut är höst- och vinterkollektionen 2007/2008 med tre motiv, Tree, Star och Purple. Påsarna går snabbt och lätt att försluta och spar därmed tid. Liknande presentpåsar tillverkade av bestruket papper med s.k. Peel & Seal-förslutning har hittills inte funnits på marknaden.
ProPac Present är i första hand avsett för detaljhandeln och dess behov av fina presentpåsar. Förutom de tre standardmotiven, är det möjligt att i större kvantiteter specialtillverka påsar med kundspecifika motiv. – Påsarna har fått ett positivt mottagande av både gamla och nya kunder, säger Jan Erik Andersson, marknads- och försäljningschef ProPac Skandinavien. – För en produkt som ProPac Present är både tryckkvaliteten och känslan av påsen i handen viktig och därför blev G-Print ett naturligt val för denna produktserie. Dessutom har vi sedan tidigare goda erfarenheter av G-Prints egenskaper vid kuverttillverkning. Premiärkollektionen av ProPac Present består av presentpåsarna Tree, Star och Purple. – Vi ser Bongs val av G-Print till ProPac Present som en bekräftelse på att dess goda tryckbarhet och falsegenskaper ger det exklusiva intryck man eftersträvar med denna produkt, säger Erik Korhonen, försäljningschef Grycksbo Paper för de nordiska och baltiska marknaderna. ProPac Present-påsar ingår som en del i ett helt koncept som vänder sig mot detaljhandelsledet. Det består av metallic bubbelpåsar, metallic foliepåsar, accessoarpåsar, kvittofickor, presentkassar, trendaskar, kampanjkassar och presentpapperspåsar.