Ulf Nordgärd kommer att utveckla Baghera tillsammans med nyanställde affärsområdeschefen Carl Cronstam. Baghera är ett unikt koncept för att erbjuda stora detaljhandelskedjor, samt tillverkande varumärkesägare som har outsourcat hela eller delar av sin produktion, full kontroll över sin märkning, oavsett var i världen och vem som tillverkar produkterna för företaget. Systemet innefattar ett webbgränssnitt och samarbetspartners för etikettryck runt om i världen. – Genom Baghera följer vi med våra kunder ut till de platser i världen där de har sin produktion. Vi tar fullt ansvar för etikettproduktionen och ser till att de ser likadana ut oavsett tillverkare, säger Carl Cronstam. Att det nya konceptet lagts i ett eget affärsområde vittnar om potentialen BEAB ser i Baghera.– Vi har fått ett mycket positivt gensvar från marknaden och står nu inför en bred lansering av Baghera med Hemtex som referenskund, säger VD Johan Sandgren. I första numret av Packmarknaden 2008 presenterar vi utförligt BEAB:s nya unika koncept för etikettproduktion världen över.
BEAB omorganiserar och lanserar nytt affärsområde
Etikettföretaget BEAB i Borås har genomfört en organisationsförändring, Majoritetsägare Ulf Nordgärd överlåter VD-posten till den nya delägaren Johan Sandgren, tidigare marknadschef i företaget. Förändringen sker i och med satsningen på det nya affärsområdet Baghera – Jag kommer att arbeta på styrelsenivå med affärsutvecklande uppdrag för BEAB och med vårt nya affärsområde Baghera. På det viset kommer jag att ha en fot i vardera verksamheten, utan att behöva vara fast i det dagliga operativa arbetet, säger Ulf Nordgärd. Johan Sandgren, tv, tar som ny delägare i BEAB över stafettpinnen som VD efter majoritetsägare Ulf Nordgärd som bl a kommer att ägna mer tid åt det nya affärsområdet Baghera.
Ulf Nordgärd kommer att utveckla Baghera tillsammans med nyanställde affärsområdeschefen Carl Cronstam. Baghera är ett unikt koncept för att erbjuda stora detaljhandelskedjor, samt tillverkande varumärkesägare som har outsourcat hela eller delar av sin produktion, full kontroll över sin märkning, oavsett var i världen och vem som tillverkar produkterna för företaget. Systemet innefattar ett webbgränssnitt och samarbetspartners för etikettryck runt om i världen. – Genom Baghera följer vi med våra kunder ut till de platser i världen där de har sin produktion. Vi tar fullt ansvar för etikettproduktionen och ser till att de ser likadana ut oavsett tillverkare, säger Carl Cronstam. Att det nya konceptet lagts i ett eget affärsområde vittnar om potentialen BEAB ser i Baghera.– Vi har fått ett mycket positivt gensvar från marknaden och står nu inför en bred lansering av Baghera med Hemtex som referenskund, säger VD Johan Sandgren. I första numret av Packmarknaden 2008 presenterar vi utförligt BEAB:s nya unika koncept för etikettproduktion världen över.