23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny design för julefrokosten

En dansk tradition sedan 1982 är att Aaalborgs Jule Akvavit presenteras i en ny design vart tredje år. Den senaste, nyligen släppt i handeln, är en greppvänlig, mjukt formad flaska, som förpackas på en kartong med en mistel som dekor. Förpackningslösningen bär i år ett svenskt signum, då det är Frontpac i Arlöv som utvecklat den.




























































FrontPac har tagit fram den nya förpackningen i samarbete med Vin & Sprits reklambyrå och Niklas Hemlin som är förpackningsansvarig vid V&S. Hela produktionen har gjorts i företagets svenska och danska fabriker, från att pappersrullar, lim och färger anländer som råmaterial, till att den färdiga förpackningen. Denna är en kombination av öppen well och en tryckt kartonghylsa, till skillnad mot förra årets solidkartongförpackning. Säljemballaget består av en ram av präglad wellpapp, och utanför denna en elegant sleeve av kartong, tryckt med en vinröd färg och i guld på text och mistel som är präglade. Flaskans glas är av en grön nyans och här återkommer dekorelementen från kartongen, med dekor och guldfärgat tryck. Halsen är snarlik tidigare versioner med en korkförslutning. För formgivningen av flaskan svarar den danska designbyrån Papermint. Smaken på innehållet domineras av kummin med inslag av dill, fänkål och kanel - smakformeln för en typisk dansk ”lille en” till julefrokosten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093