23948sdkhjf

Britter gör tummen upp för zip-förslutning

Nästan nio av tio konsumenter är positiva till att köpa livsmedel på förpackningar med så kallad zip-förslutning. Många är också beredda att betala en slant extra för denna bekvämlighet. Allt enligt en brittisk undersökning.
Sammanlagt 200 personer, med det huvudsakliga ansvaret för hushållets

matinköp, på två olika orter i Storbritannien deltog i en enkät i

somras. Hela 88 procent av de tillfrågade vill se fler förslutningar

med glidlåsmekanism.

Man ställer sig positiva till att lätt kunna öppna förpackningar av

flexibelt material, och att kunna återförsluta så att innehållet håller

sig fräscht.

Det här är ett resultat som torde glädja de ansvariga inom Zip-Pak, som

producerar just den här typen av förslutningar, och tog initiativet

till undersökningen. Denna utfördes av ett anlitat, oberoende företag

för marknadsundersökning.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062