Kombinationen av vykort och folder innehåller en CD eller DVD med information, kanske musik och bilder, och den pryds av lämpligt foto eller illustration och kan frankeras och skickas med ordinarie postgång till lägsta porto. Den här lösningen har utvecklats av svenska Expericard, med huvudkontor i Stockholm och säljkontor i New York, och är godkänt ibland annat hemlandet, och av Deutsche Post. Expericard Giftcard, som just den här varianten kallas, har formatet A5 med fyra sidor för tryck och det är möjligt att använda sig av effekter som partiell UV-lackering, foliering eller prägling. Enligt Expericards VD Peter Gustafsson är intresset stort och ökande för den här lösningen som alltfler företag använder i sin marknadsföring. Budskap och information i digital form, kan på det här sättet spridas i stor upplaga, på ett mer personligt sätt än via Internet. Kartongen som används är Invercote från Iggesund Paperboard, och inte helt överraskande har den svenska kartongproducenten valt att använda sig av Expericard för att lansera sin kampanj ”Seduced by Invercote”.
Digitalt vykort för marknadsföring
Vykortet är en förpackning med ett digitalt innehåll, och produkten kallas Expericard. Idén är svensk och kan med fördel användas för marknadsföring.
Kombinationen av vykort och folder innehåller en CD eller DVD med information, kanske musik och bilder, och den pryds av lämpligt foto eller illustration och kan frankeras och skickas med ordinarie postgång till lägsta porto. Den här lösningen har utvecklats av svenska Expericard, med huvudkontor i Stockholm och säljkontor i New York, och är godkänt ibland annat hemlandet, och av Deutsche Post. Expericard Giftcard, som just den här varianten kallas, har formatet A5 med fyra sidor för tryck och det är möjligt att använda sig av effekter som partiell UV-lackering, foliering eller prägling. Enligt Expericards VD Peter Gustafsson är intresset stort och ökande för den här lösningen som alltfler företag använder i sin marknadsföring. Budskap och information i digital form, kan på det här sättet spridas i stor upplaga, på ett mer personligt sätt än via Internet. Kartongen som används är Invercote från Iggesund Paperboard, och inte helt överraskande har den svenska kartongproducenten valt att använda sig av Expericard för att lansera sin kampanj ”Seduced by Invercote”.