23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny skanner för självbetjäning i butik

Motorola har lanserat en ny generation mobila självskannrar. Motorolas nya MC17 hjälper bl a kunderna att snabbare hitta rätt varor och detaljhandeln att öka både kundservice och effektivitet i butikerna.




















































































































Självskanning används framförallt i stormarknadsmiljöer och varuhus. För kunderna kan själskanning innebära att man slipper långa kassaköer, får hjälp att hitta varorna i butiken, att man kan jämföra priser och få erbjudanden och tips i köpögonblicket. För butikspersonalen innebär självskanning att man kan koncentrera sig mer på aktiv försäljning och att finnas till hands ute på butiksgolvet i stället för att sitta i kassan. En skanner kan också användas av personalen vid inventeringar, prisändringar etc. – Nya MC17 är ett bra exempel på Motorolas innovationstänkande när det gäller detaljhandeln, säger Ole Mygind, försäljningsansvarig för Norden och de baltiska länderna på Motorola Enterprise Mobility Business. – Med MC17 blir det lättare för kunden att bestämma sig. Det är lätt att snabbt få fram relevant information om de produkter som ska inhandlas. Och butiksinnehavaren kan med riktad reklam nå kunden vid beslutstillfället. Så här kan man verkligen prata om sanningens ögonblick, hävdar Ole Mygind. MC17 har Windows CE 5.0 som operativsystem och stöds av Motorolas kraftfulla PocketBrowser. Det innebär bland annat företagsfunktionalitet med streckkodskanning och mobila printmöjligheter utan krånglig kodning eller CE-programmering. Microsofts webbaserade Net server medger utveckling av webbaserade standardapplikationer. Det är lätt att integrera både nuvarande och kommande POS-system. Motorola erbjuder också en unik garanti via ”Service from the Start with Comprehensive Coverage” för MC17. Serviceåtagandet förenklar eventuella reparationer och reducerar oförutsedda utgifter, eftersom det även inkluderar skador på skärmen, tangenter och andra komponenter utan extra kostnad. Serviceavtalet är flerårigt och garanterar snabba åtgärder och utbyte när det gäller reparationer, telefonkontakt med support och webbaserad teknisk dokumentation.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11