- Vi har abetat aktivt med att finna rätt bilder och tonläge i designen
för att fånga Kiviks Musteris själ och samtidigt förmedla produktens
innehåll, säger Kerstin Dahl, VD på Fitch.
Samarbetet mellan Fitch och Kiviks Musteri och partnern Brand Clinic
har pågått i sex månader. Lanseringen av den nya färskpressade juicen
är startskottet för en ny positionering, och musteriets ursprung på
Österlen är kärnan i detta och ska genomsyra all framtida
kommunikation, såväl i butiken som i markandsföringen.
- Vårt mål är att fördubbla omsättningen för varumärket fram till 2010.
För att vi ska lyckas med detta måste vi bli mer konsekventa i vår
marknadskommunikation, vilket vi också blir med samarbetet med Fitch,
säger Uno Levinsson, Kivik Musteris VD.
I den nya designen används bilder av fotografisk kvalitet, som dels
visar fruktinnehållet i drycken, dels den natur som omger Kivik på
Österlen.