23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fruktjuice med design som framhäver ursprunget

Designbyrån Fitch i Helsingborg har tagit fram en helt ny design för de färskpressade dryckerna från Kiviks Musteri. Ambitionen har varit att lyfta fram det genuina varumärket.

- Vi har abetat aktivt med att finna rätt bilder och tonläge i designen

för att fånga Kiviks Musteris själ och samtidigt förmedla produktens

innehåll, säger Kerstin Dahl, VD på Fitch.

Samarbetet mellan Fitch och Kiviks Musteri och partnern Brand Clinic

har pågått i sex månader. Lanseringen av den nya färskpressade juicen

är startskottet för en ny positionering, och musteriets ursprung på

Österlen är kärnan i detta och ska genomsyra all framtida

kommunikation, såväl i butiken som i markandsföringen.

- Vårt mål är att fördubbla omsättningen för varumärket fram till 2010.

För att vi ska lyckas med detta måste vi bli mer konsekventa i vår

marknadskommunikation, vilket vi också blir med samarbetet med Fitch,

säger Uno Levinsson, Kivik Musteris VD.

I den nya designen används bilder av fotografisk kvalitet, som dels

visar fruktinnehållet i drycken, dels den natur som omger Kivik på

Österlen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04