23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Wal-Mart går vidare med RFID-satsning

Bättre lagerhållning och snabbare inventering och kortare leveranstider. Det är fördelar som Wal-Mart noterat sedan man i stor skala satsade på RFID. Nu tar man ytterligare ett steg, och före årets slut ska ytterligare 400 varuhus och butiker få tillgång till tekniken.

Det var i samband med en konferens, i veckan anordnad i Orlando av RFID

Journal, som världens största detaljhandelskedja, genom CIO Rollin

Ford, aviserade en fortsatt satsning på spårbarhet och märkning med

RFID-taggar.

Ford berättade att RFID även används för registrering av varor och

lastbärare inom dotterbolaget Sam´s Club, och att detta har lett till

ökad exakthet och kortare väntetider.

- Dagligen handlar över 24 miljoner personer i våra varuhus. Om 100 000

extra turer kan undvikas genom att vi har varor på lagret, kommer det

att bespara kunderna 22,8 miljoner dollar om året i bensinbesparing,

konstaterade Rollin Ford, som tillade att detta i sin tur minskar

utsläppen av växthusgaser.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04