23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Färre förpackningar från P&G

Amerikanska konsumentvarukoncernen Procter & Gamble ska minska mängden förpackningar för att skydda miljön. Planerna är att allt flytande tvättmedel som säljs på USA-marknaden ska bli dubbelt så koncentrerat.

Enligt Financial Times kommer utspelet som en följd av att Wal-Mart

pressar sina leverantörer att minska mängden förpackningar. P&G:s

flytande tvättmedel Tide är USA:s största med en marknadsandel på 60

procent.

Unilever introducerade mer koncentrerade produkter redan 2005

under devisen ”Small and Mighty” (liten men mäktig). Clay Daley,

P&G-koncernens finanschef, säger i en kommentar att

förändringen kommer att kosta en del, men att det på sikt blir vinster

för konsumenter, handel och miljö.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|