Av vad Packmarknaden erfar var det många som tyckte att det var för
lite liv och rörelse i gångarna, m a o för lite besökare. Ett fåtal var
dock direkt missnöjda. Besökarna som kom var rätt målgrupp och
potentiella kunder, menade utställarna. Mässan kan också ses som en
effektiv mötesplats mellan utställare och dess befintliga kunder i
området. Att vårda och underhålla befintliga kunder är minst lika
viktigt som att hitta nya, menade en utställare.
Totalt ett 150-tal montrar fanns att besöka på mässan och i dessa var
totalt 170 företag representerade. Mässan gick av stapeln för andra
året och kommer tillbaka nästa år.
– Vi är nöjda med antalet utställare och besökare på seminarierna. Fler
besökare till utställningen är naturligtvis alltid önskvärt, men det
ligger ungefär i nivå med förra året, säger Annette Sturesson.
Annette Sturesson, projektledare easyFairs på besök hos Packmarknaden.