23948sdkhjf

Intressanta möten på mässa

På första dagens frukostmöte på mässan Foodprocessing & Foodpack Öresund i Malmö 18-19 april, avslöjas resultatet av den stora trendundersökning som Tasteline, Sveriges största matsajt och Livsmedel i Fokus genomfört bland användarna på Tasteline.    – Bland annat pekas de framtida matregionerna ut, säger Karin Andrén, marknadschef på Tasteline.  
Den stora trendundersökning visar bland annat att svenskarnas val av

nya matprodukter påverkas mest av Internet och mattidningar.

– Det stämmer. Dessutom tycker 60 procent att det är viktigt att

produkterna har ett välkänt varumärke, säger Karin Andrén, som avslöjar

hela resultatet av trendundersökningen på Foodprocessing & Foodpack

Öresund.

Torsdagens frukostmöte ”Packad & Klar – Försäljningsbar” handlar om

hur inköpsbesluten påverkas av

smarta, användarvänliga och väldesignade förpackningar. Mats Dafnäs, en

av landets mest framgångsrika varumärkesstrateger, och grundare av

Embrink Design, kommer att prata om förpackningen som outnyttjad kanal

för olika budskap.

– Det blir svårare och svårare att nå fram med de olika budskapen i en

butik. Men förpackningen finns där. Den är orörd och kommer väldigt

nära konsumenten, säger Mats Dafnäs, som under frukostmötet också

kommer att visa exempel på framgångsrika budskap på förpackningar.

Drygt 160 utställare finns med på Foodprocessing & Foodpack Öresund

i Malmö 18 - 19 april 2007. Det gör mässan till Sveriges största inom

livsmedelsproduktion. Foodprocessing & Foodpack Öresund genomförs parallellt med mässan Pharma Production.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062