23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Checkpoint starkare på etiketter

Efter en affär på 8,5 miljoner US-dollar ingår brittiska etikettproducenten ADS Worldwide numera i Checkpoint Systems.

Redan nästa år räknar Checkpoint med att affären ska ge en avkastning på 20 miljoner US-dollar.

- Affären understryker Checkpoints fortsatta ambition att kunna erbjuda

källmärkningslösningar till handlare och klädindustri oavsett var de

finns i världen, säger Checkpoints koncernchef George Off.

ADS Worldwide är en global tillverkare olika typer av etiketter och

märkning för kläder med huvudkontor i Hull och 235 anställda i Europa

och Asien.

För Checkpoint sägs köpet framför allt innnebära förbättrad kapacitet i

Storbritannien, Kina och Turkiet. Dessutom ger det ett tillskott till

antalet CheckNet-anläggningar i världen, dvs Checkpoint Systems globala

nätverk som levererar etikettlösningar på beställning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.113