23948sdkhjf

Checkpoint starkare på etiketter

Efter en affär på 8,5 miljoner US-dollar ingår brittiska etikettproducenten ADS Worldwide numera i Checkpoint Systems.
Redan nästa år räknar Checkpoint med att affären ska ge en avkastning på 20 miljoner US-dollar.

- Affären understryker Checkpoints fortsatta ambition att kunna erbjuda
källmärkningslösningar till handlare och klädindustri oavsett var de
finns i världen, säger Checkpoints koncernchef George Off.

ADS Worldwide är en global tillverkare olika typer av etiketter och
märkning för kläder med huvudkontor i Hull och 235 anställda i Europa
och Asien.

För Checkpoint sägs köpet framför allt innnebära förbättrad kapacitet i
Storbritannien, Kina och Turkiet. Dessutom ger det ett tillskott till
antalet CheckNet-anläggningar i världen, dvs Checkpoint Systems globala
nätverk som levererar etikettlösningar på beställning.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.081