Och nu – 15 år senare – belönats djärvheten och den randiga mjölken! När Sveriges Reklamförbund i kväll, onsdag, delar ut sina traditionella Guldägg i Konserthuset i Stockholm kommer nämligen huvudjuryns specialpris ”Guldäggsplaketten” att tilldelas de personer, som en gång skapade och introducerade Arlas randiga mjölkpaket. 1991 lanserade Arla en ny grafisk design på sina mejeriförpackningar. Den djärva designen gick hem i stugorna och de randiga mjölkpaketen har blivit en av våra mest välbekanta förpackningar.
”Randig mjölk” guldbelönas
Och nu – 15 år senare – belönats djärvheten och den randiga mjölken! När Sveriges Reklamförbund i kväll, onsdag, delar ut sina traditionella Guldägg i Konserthuset i Stockholm kommer nämligen huvudjuryns specialpris ”Guldäggsplaketten” att tilldelas de personer, som en gång skapade och introducerade Arlas randiga mjölkpaket. 1991 lanserade Arla en ny grafisk design på sina mejeriförpackningar. Den djärva designen gick hem i stugorna och de randiga mjölkpaketen har blivit en av våra mest välbekanta förpackningar.